Sunday 21 August 2011

~ Pakwe Mane?~




selalu sgt kwn2 usik, "eh,pakwe ko mane?jalan dgn family je?". sorry guys, i really dun hav a bf,haha. nk wat cmne, mmg xde, xyah la yo2 o sgt,hee.

mama xpnah isau kalau aku ad bf or x, coz die mmg xsuke time2 blajar ade bf, mmg la die xkesah, haha. anyway, entry kali ni bkn nk cite betape sedehhnye aku xde bf ni. "Sedehhh!", bak kate jai dlm KL Gangster,hehe. poyo... aku nk cite serba sedikit ttg lelaki yg aku terimbas dlm laman web ILuvIslam.

aku ni xlah brape nk cantek, biase2 je, apepon, syukur Ya Allah coz sy ade lesung pipit,ngeee. gemok jugak, a lil short, but im tough, da mcm ahli bina bdn,keh3. so, straight to d point, dis is wat i hav read~

*Wanita tidak semestinya memerlukan lelaki, tetapi wanita dan lelaki saling memerlukan, cinta itu anugerah. (saye adelah pencuri tulang rusuk,hee)

*Jika kita bersabar dan menerima ketentuan Tuhan, seorang lelaki yang baik akan didatangkan kepada kita juga. Lelaki yang baik itu tidak turun dari langit. (so im waitin' 4 my Mr.Right, hopefully d one who can really guide me :) !

*Lelaki yang baik, jika Tuhan mahukan dia menemani kita sepanjang hayat, membimbing kelakuan kita, menjaga kemurnian kalbu bersama-sama, mendidik, membuka jalan agar kita dapat memperdalam selok belok agama yang barangkali selama ini hanya menjadi pakaian dan lencana, dan memberikan kita zuriat yang halal lagi dirahmatiNya.

*Kerana Tuhan yang Maha Kuasa dan Maha Pencipta, kita wanita, kita ini diciptakan daripada lengkungan rusuk kiri lelaki, tidak terlalu gagah sehingga mengenepi kudrat lelaki, tidak juga terlalu lemah sehingga jatuh menyembah kaki.

truly madly deeply, im not good enough in writing about all stated above. so gunekn je la info yg da de,actually sume ni membuatkn aku lebih memahami pe yg penting sbnrnye dlm mencari psgn, juz b patient, He'll always be there, thx Ya Allah!

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...